تأیید روایی-محتوایی چک لیست غربال نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات یادگیری از سوی متخصصان دانشگاهی

رئیس سازمان آموزش پرورش استثنایی خبر داد:

رئیس سازمان آموزش پرورش استثنایی از تأیید روایی- محتوایی مجموعه چک لیست غربال نوآموزان پیش از دبستان در معرض مشکلات یادگیری توسط ۲۳ نفر از متخصصین و اساتید دانشگاهی خبر داد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی، در نشست تخصصی ‌ «غربال نوآموزان پیش از دبستان در معرض مشکلات یادگیری»، اظهار کرد: خدمات این سازمان در حال حاضر به دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری در قالب مراکز مشکلات ویژه یادگیری ارائه می شود و با رویکرد پیشگیرانه، شناخت نشانگان مشکلات یادگیری درنوآموزان پیش دبستانی منجر به مداخلات بهنگام توسط خانواده ها و مربیان خواهد شد.وی افزود: مداخلات بهنگام و پیشگیرانه در پیش دبستانی موجب بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری، خواهد شد.حسینی افزود: گام اول طرح از طریق  طراحی چک لیست پیگیری شد که این چک لیست از سوی متخصصان درون سازمان تهیه و  به لحاظ روایی مورد تایید ۲۳متخصص دانشگاهی قرار گرفت.وی با تأکید بر اینکه چک لیست غربالگری نشانگان مشکلات یادگیری باید به  تأیید شورای آزمون های سازمان آموزش پرورش استثنایی، برسد؛ گفت: پس از تأیید در شورای آزمون ها، غربالگری نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات یادگیری در ۵استان به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد و در سال های بعد به تمامی کشور تسری پیدا خواهد کرد.

سند تحول بنیادین